Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 158 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inhibující a facilitující strach v matematice u žáků gymnázií.
Kratochvílová, Aneta ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Ve školním prostředí se u žáků běžně setkáváme s různými podobami strachu. V odborné literatuře je žáky zažívaný strach tematizován jako testová úzkost a strach ze selhání. Školní strach je spojován jak se zhoršeným výkonem žáků, tak s jeho potenciálním zlepšením. Cílem této práce je zmapování vztahu mezi žáky prožívaným strachem v hodinách matematiky, jejich prospěchem a dalšími motivačními proměnnými. Soustředili jsme se na odlišení facilitujícího strachu, tj. pro výkon prospěšného, a strachu inhibujícího, který výkon oslabuje. Sběr dat proběhl formou dotazníkového šetření se zapojením žáků druhého ročníku čtyřletého gymnázia a odpovídajícího ročníku šestiletého gymnázia. U žáků jsme zjišťovali jejich postoje k matematice, míru prožívaného strachu, průměrnou známku z matematiky, učební motivaci k předmětu a BIS/BAS senzitivitu, která je zastupujícím ukazatelem facilitujícího a inhibujícího strachu. K zmapování strachového momentu jsme využili otevřené otázky. Výsledky ukazují na souvislost mezi žáky prožívaným strachem, postojem k matematice, částečně i učební motivací a jejich průměrnou známkou v tomto předmětu. Úspěch v předmětu matematika má nejsilnější vazbu k oblibě předmětu, motivaci a k nadání pro předmět. Neúspěch v předmětu je spojován s obtížností a strachem. Teoretická východiska,...
Multimediální jazyková podpora DSP v němčině
Škůrek, Pavel ; Vídenka, Rostislav (oponent) ; Sigmund, Milan (vedoucí práce)
Cílem práce je poskytnout německy hovořícímu studentovi jednoduchý a přehledný seznam pojmů, které se vyskytují v oblasti matematiky, fyziky a číslicového zpracování signálu. Jednotlivé pojmy nejsou nijak složitě vysvětlovány. Většinou je uvedena jen základní definice, co daný výraz znamená, popř. jeho funkce. To znamená, že tuto práci nemůžeme považovat za učebnici, jde pouze o takovou první pomoc pro tápajícího studenta. Práce je rozdělena na 3 databáze. První databáze Mathematik obsahuje výčet všech matematických pojmů a vztahů na úrovni střední školy. Databáze obsahuje tyto kapitoly: Grundbegriffe, Mathematische Logik, Funktion, Trigonometrie des rechtwinkligen Dreiecks, kongruennte Darstellung im Ebene, ähnliche Darstellung im Ebene, Trigonometrie, komplexen Zahlen, Logarithmus, Vektor, analytische Geometrie, Folge, Differenzrechnung und Integralgleichung, Matrizen, Determinante, Kombinatorik a Wahrscheinlichkeit. Druhá databáze Physik obsahuje základní fyzikální veličiny, které by měl student znát již před nástupem na vysokou školu. Databáze osahuje tyto kapitoly: Kinematik, Dynamik, Mechanik der starken Körper, Mechanik der Flüssigkeit, Elektizität, Magnetismus, Optik a Thermodynamik. Poslední databáze DSP je rozdělena na 4 části, rozdělené podle funkčních bloků každého převodníku a vysvětlují jednotlivé výrazy. Jedná se o Antialiasing, Analog-Digital Wandler, Digital-Analog-Wandler a Spektral Analyze. U této databáze je také přehledný česko-německý a německo-český slovník. Tyto 3 databáze jsou zpracovány programem C++ Builder. Uživatel si každou databázi může otevřít zvlášť. Všechny databáze obsahují funkce jako například vyhledávání, procházení termínů pomocí stromové struktury, příbuzná témata atd. V poslední databázi může uživatel dokonce i přidávat a upravovat svoje vlastní termíny.
Učební program - rovinná geometrie a streometrie
Straka, Tomáš ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tento dokument popisuje způsob, jakým byl vytvořen prezentační sotfware matematiky pro základní školy. Tento program by měl pomoci pedagogovi při výkladu učiva a studentovi může tento nástroj pomoci pro pochopení látky. Po důkladném zvážení a spolupráci s pedagogy jsme vybrali jako objekt zájmu část matematiky s názvem rovinná geometrie a stereometrie. Přidala se k tomu i problematika zobrazení postupu při řešení konstrukčních úloh. V dokumentu je popsán postup práce  začínající analýzou, přes implementaci, až po testování. Důležitou částí je grafické rozhraní, ovládání programu a způsob vykreslování objektů v okně této aplikace.
Prezentační software matematiky pro SŠ
Szabo, Štefan ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce slouží jako prezentační software matematiky pro střední školy. Její cílem je zjednodušit, zefektívnit, nebo jinak zdokonalit výučbu za využití reprezentace jednolitvých matematických okruhů prostředníctvím počítačové grafiky. Aplikace je navržena tak, aby bylo možné jednoduše přidávat okruhy formou zásuvných modulů.
Matematické metody v ekonomii
Mareček, Ján ; Vrábelová, Jana (oponent) ; Bobalová, Martina (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zameriava na analýzu matematický procesov a metód v ekonómii. Cieľom tejto práce je popísať teoreticky a prakticky vybrané metódy, ktoré sa bežne v ekonómií používajú
Prezentační software pro znázornění základních jevů v trojúhelníku
Kašparová, Šárka ; Švub, Miroslav (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje vývoji prezentačního softwaru pro podporu výuky matematiky - základní geometrické jevy v trojúhelníku. Připomíná základní poznatky o výuce a trojúhelnících. Ve druhé části se potom zabývá návrhem a implementací programu a nástroji použitými při jeho vývoji.
E-learningový systém pro výuku matematiky
Pánik, Tomáš ; Herout, Adam (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
V dnešní době je matematika jeden ze základních studijních oborů. Téměř neexistuje člověk, který by se s ní nesetkal. Studenti ovšem k ní často mají odpor a bojí se jí. Cílem této semestrální práce je návrh a analýza softwaru pro výuku matematiky studentů základních a středních škol. V práci je popsána základní motivace pro vytváření tohoto softwaru a principy fungování. Jedná se o software, který je určen výhradně pro samostudium a snaží se, aby se studenti matematiky nebáli a učení je bavilo.
Alternativní ontologie: topologická imaginace a topologický materialismus
Mrva, Jozef ; Csefalvay,, András (oponent) ; Kořínek,, David (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Disertační práce Alternativní ontologie s podtitulem Topologická imaginace a topologický materialismus se zaměřuje na analýzu prostorových fenoménů a prostoru v intencích matematické disciplíny topologie, která se zajímá o?prostory z hlediska teorie množin. Mým cílem je představit topologii jako nástroj nejen pro současnou filosofii, ale i pro uměleckou tvorbu. Pro potřebu disertační práce formuluji dva pojmy: Topologická imaginace a Topologický materialismus. Topologická imaginace je nástroj a metoda, jak tvořit a myslet s vědomím prostoru jakožto dynamické struktury, jež není vázána pouze pevnými geometrickými zákonitostmi. Tato metoda vznikla jako pojmenování mé dlouhodobé umělecké praxe, která je z velké části opřena o?studium prostoru, topologie, teorie uzlů a hledání způsobů jejich aplikace ve vizuálně-umělecké i teoretické práci. Topologický materialismus navrhuji jako pojem, jež spojuje myšlení sítí a nad-dimenzionálních prostorů s filosofickými proudy materialistické tradice, zejména Nového materialismu. Mojí základní tezí je, že tyto směry nelze vnímat odděleně. Materialismus nelze myslet bez jeho prostorové dimenze a topologie bez ukotvení v?materiální světě se stává pouhou abstrakcí. Druhá část disertační práce je věnována analýzám konkrétních prostorů: námi obývaného prostoru, jež nazývám fenomenologickým, infrastruktury, logistického prostoru, informačního prostoru a prostoru kapitálu. Kromě jednotlivých analýz se též zaměřuji na jejich průsečíky, napojení a společné fungování.
Designing CLIL activities for teaching mathematics at upper secondary school level
Řehák, Česlav ; Moraová, Hana (vedoucí práce) ; Novotná, Gabriela (oponent)
Tato práce si klade za cíl vytvořit, otestovat a shrnout úspěšnost několika aktivit v předmětu matematika ve druhém ročníku střední školy, přičemž cílovým jazykem je angličtina, a to v rozsahu 20 % celkového počtu odučených hodin. Jednotlivé aktivity jsou popsány z hlediska plánovaného i konkrétního pilotovaného průběhu. Následuje reflexe, v čem se aktivita osvědčila a ve kterých aspektech by ji bylo potřeba upravit pro zvýšení jejího vzdělávacího a motivačního dopadu. Nakonec je shrnuto, jakým způsobem byly aktivity přijaty žáky, jaký vliv měla výuka CLIL na žákovskou motivaci, jakým způsobem se žáci do aktivit zapojovali, je reflektováno dodržení časového harmonogramu probírané látky a především jsou hledány společné aspekty těch aktivit, které lze s přihlédnutím k průběhu pilotování považovat za úspěšné. Tato zjištění jsou dána do souvilostí s obecně platnými zásadami výuky metodou CLIL, které jsou popsány v teoretické části. V jedné z kapitol je také ukázáno, z jakého důvodu je důležité, aby učitelé byli schopni vytvářet nové aktivity a vlastní materiály vhodné pro výuku středoškolské matematiky v rámci CLIL.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 158 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.